بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
...الأخوة والاخوات في مجموعة الصم العرب
لكم مني أجمل التحيات وكل عام وانتم بالف خير بمناسبة عيد الأضحى المبارك وعلى انجازاتكم الرائعة والمثمرة المتعلقة بقضايا الأشخاص الصم ومنظمات الأشخاص الصم في تقديم كافة الدعم اللازم لهم مهما كان نوع الدعم وأصبح هناك حركة مطالبة بحقوق الأشخاص الصم وأعتقد اكثرها في مجال التعليم ونحن دائما علينا أن نسعى للتغيير نحو الأفضل مهما كانت التحديات التي تواجهنا فما علينا سوى ان ندعم بعضنا لكي نحقق الانجاز المطلوب
أود الطلب من ادارة مجموعة العرب الصم اضافة اسم أخي مهند حسين وهو أصم ومهتم بقضايا وشؤون المتعلقة بالأشخاص الصم وايميله كالتالي
تحياتي لكم
شيرين حسن
Date: Tue, 30 Nov 2010 08:41:32 -0800
From: akle56@yahoo.com
Subject: [Deaf Arab] طلب مساعدة
To: deaf-arab@googlegroups.com
اعضاء المجموعة الكرام
انا فى حاجة ماسة لاصول هذه الدراسات او بعضها جعله الله فى موازين حسناتكم او اى طريق يوصلنى لهذه الاصول
David-Forrugia, L. (1986): "An Adlerior perspective for under standing deafness wedishen psychology" J. of Adler in Therapy vol (42). N.(201) Meadow Kathryn, P. & Dyssegoord, B. (1983): "Social Emotional Adjus Tment of deaf students teachers pating of def children on American Donich comparion" Anternationl Journal of Rehabition Researh vol. (6). N Warren, C. & Hosenstab, S. (1988): "Self concept of severely to prefou ndly hearing impaird children psy c.scan, (1d.MR) vol (23) N.(2)Jun. Chris, Hopper (1989): "Self concept and motor performance Hearing impaird boys and girls" Psyc. Scan (10.Mr) vol (8), N (3) Sept Searls, J. (1990): "Study ofParntal Deafness as foctor in the Devolment of self concept in samples deaf and hearing wedish students" D.A.I, vol (51) N.(2) p. (418) Ap. Waynstaf, E. (1996): "The relation ship between perception of stigmatization self concept and Atkibutanr. Vol (57) N.(2) June MICHAEL.D. Y(1985): the relationship between deaf students self-esteem and dimensions of their interfamilial communication":" Dis.Abs.int.Vol 46(5)1704 Mootilal,A(1993):"social adjustment patterns of deaf adolescents in various educational settings"" Dis.Abs.int.Vol 32(6)p 1514 Paulinne,P.(1995):"A determination of the self-– concept of individual with acquired or congenital hearing impairments" Dis.Abs.int.Vol 33(6)p 1831 Kappy.B .(1997):" the relationship between perceptions of stigmatization.self - concept and Attributional style of deaf adolescents:Dis.Abs.mt.Vol 57(12) p50-49 Van Gurp,A.(1998) : self-concept and intrinsic versus extrinsic orientation of deaf secondary students in different educational settings:Dis.Abs.Int.Vol 59(1) p58 John,Maddock,E.&Cerrard.J.(1999):Determinants of self-concept in deaf and hard of bearing children:Journal of developmental&Physical Disabilities.Sep.Vol 11(3).pp 251-237 Silver, R. (1963): "Art for the def child it's potentiot's" N.y vol.(65 Martin, Henri (1983): The training of social skillsin Deaf Adolescents: Behavioral changes and attitude changes revue-de-Modification- ducomportment, 13(1) 1-14 Skyer, C. Solange. (1982): Psycho-social aspects of deafness course as a counseling tool for the hearing Journal of American Annales of the Deaf Vol 127,3, PP 349-355
علما بانها تتحدث جميعا عن الصم |
--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Deaf Arab" group.
To post to this group, send email to deaf-arab@googlegroups.com.
To unsubscribe from this group, send email to deaf-arab+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/deaf-arab?hl=en.
No comments:
Post a Comment